tisdag 3 augusti 2010

sensommarklänningar


Jag har börjat få lite höstkänslor av det regniga vädret vi har och insåg att det börjar bli dags att påbörja höstgarderoben för mina små troll. Vad är väl mysigare att ha på sig än velour? Jag gjorde om ett mönster från meedome, använde mig av lila velour från svärmor och gjorde en höstig applikation i form av en svamp.

Minis klänning/tunika är också ett omgjort meedome mönster. Velour från stoff och stil och mudd från tradera. Hennes applikation är menad att vara en älg, har insett att jag nog ska brodera dit ögon och näsborrar för bästa effekt. Hon var så förtjust i den att hon absolut skulle sova i den, det är bra betyg:)

1 kommentar:

  1. Underbara klänningar och färger. Är lite sugen på att sy en vanlig tunika til min tjeje, har tyvärr fastnat i singoallaträsket:) Om man har en t-shirt modelle eller Meedoms bok, hur gör jag för att få till en tunika?!

    SvaraRadera