måndag 25 oktober 2010

klänning till mig


Den här klänningen var bara tänkt som en testmodell, jag sydde den i ett gammalt manchestertyg som jag inte var så förtjust i. Men allteftersom arbetet fortsatt såg jag att det faktiskt blev bra så jag gjorde detaljer av ett 70-tals påslakan och slutresultatet blev så här. Jag måste erkänna att det är min favoritklänning just nu, tyget och modellen i kombination blev så mysigt och den sitter riktigt bra :)
Mönstret kommer från sömnadsmagasinet, manchestertyget från svärmor och påslakanet från gömmorna.

3 kommentarer:

  1. Har precis hittat hit genom Inspiration M:s blogg. Jättefin klänning, vore kul med en livebild...
    Ser att du också har tre små skruttar, födda samma år som mina tre!!! Kul!

    SvaraRadera
  2. fy, vad d.... snyggt! Im så impress!

    SvaraRadera
  3. Jättesnygg! Jag gillar verkligen brun manchester.

    SvaraRadera