torsdag 3 november 2011

Det har blivit en del sytt till mig själv, härlig egosömnad :) Här är en tröja i jny´s prickiga jersey. Provade farfarsknäppning för första gången. Inte helt nöjd men det blir bättre nästa gång. Däremot ser den mycket bättre ut live än på tuttlisa.. Hennes bröst är så mycket större än mina att knäppningen ser helt skev ut på henne.
Violtröja, tyg från znok, helt underbart:) Samma mönster som ovan men utan knäppning. Nu måste jag hitta på något nytt mönster föratt variera mig lite känner jag.

Och sist men inte minst en klänning i medaljongtyget från Jny, design Linda kling. Mönstret har jag fått av Siw med bloggen http://smorsoppens.bloggplatsen.se. Ett underbart alldeles äkta 70-talsmönster. Kommer bli många fler av den här :)

3 kommentarer:

  1. Snygga!!! Tycker knäppningen ser bra ut, den blev en fin detalj. Violerna var ju ursnygga som vuxentröja, se om jag kan få ut nåt till mig på bitarna jag köpte... kunde inte välja färg så jag köpte en bit av varje :) !

    SvaraRadera
  2. Görsnygga kläder. Gillar verkligen den sista 70-tals klänningen. Hur får man tag i mönstret till den?

    SvaraRadera