söndag 13 maj 2012

Vårnytt

Hmm, jag är visst dålig på att uppdatera bloggen.. Plötsligt har allt ändrat sig i blogspot och, tja, jag vet inte riktigt vad jag tycker. 
Men här kommer iallafall en jacka jag sytt åt stor tjejen, hon skulle vara lite cool på skoldiscot och  det tror jag att hon tycker att hon blev.
Mönstret kommer från ottobre och tyget är någon slags fuskskinn från stoffoch stil. Invändigt är den fodrad med klövertyg från liandlo. Det enda dåliga med jackan är att jag inte tänkte på att göra den en storlek större ;)

 Så en liten somrig klänning till mellan, ärmarna är från ett t-shirt mönster i ottobre resten är eget.  Jag älskar dessa fåglar från liandlo och det gör även dottern :)

3 kommentarer:

  1. Jag förstår om hon kände sig cool. En riktig discojacka!

    SvaraRadera
  2. Men vilken snygg jacka! Vilket ottobrenummer kan det vara?

    SvaraRadera
  3. Vilken häftig jacka! Jag är inte stormförtjust i rosa på mig själv men kan definitivt tänka mig att din dotter tyckte om den.

    SvaraRadera