onsdag 7 april 2010

annat än sömnad







Här har det inte hunnits sy någonting på ett tag. Vi har haft besök av min mans föräldrar från DK. Svärmor brukade sy men har inte längre tid så hon tog med sig 5 sopsäckar fulla med tyger till mig!!! Det har tagit endel tid att sortera och tvätta men nu har jag massa spännande tyger:)
Dessutom startade vi projekt" alla byter rum". Vilken tid sådant tar, nu har åtminstone stortjejens rum börjat att ta form. Lite smågrejer kvar att fixa, måla kanten av skrivbordet tex, fixa mer förvaring... Trist nog blev färgerna väldigt ljusa på bilderna, det är en stark och glad limegrön och den rosa är mörkare och mer livfull. Det var stor själv som bestämde att ränderna skulle vara vertikala och vi är alla nöjda med resultatet. Nu måste vi bara måla om rummet tilll mellan också, mini ska ju såsmåningom in där så det ska helst passa dem båda.
Nu har jag iallafall röjt undan det värsta så jag hoppas på att kunna sitta och sy lite ikväll, vi får väl se..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar