lördag 10 april 2010

sommarklänning








Den här klänningen har varit ett påslakan en gång i tiden, det är ett av tygerna jag fick av svärmor. Så fort jag såg det visste jag vad det skulle bli, lite 50-tals inspirerad sommarklänning till mini.
Det var ett långt velande hos mig om jag skulle ha små puffärmar eller inte men det här blev bäst tycker jag. Svalt och skönt i sommar:)
Med overlocken gick det snabbt att sy ihop den, skönt när allt går som det ska. Jag ska absolut sosy fler i samma modell, undrar om mellan och stor är för gamla för denhär typen av klänningar?

2 kommentarer:

  1. Hallå! Måste helt ha missat att du börjat blogga!!! Kul! Måste komma och kika på allt du gjort och nya pärlan någon dag! Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera