onsdag 26 maj 2010

Sommar hemlisbyte

Det här känns ju lite nervöst, jag ska för första gången vara med i ett byte.. Här kommer mina svar på frågorna:

Frågorna:
1. Hur många barn har du och vilken sort?
Jag har 3 tjejer födda 02, 05 och 08
2. Huvud, kläder och fotstorlek på barnet/barnen?
53 cm, 128 och skostorlek 30. 50cm, 104 och skor 25 så tillsist 49cm, 86 och skostorlek 21
3. Vad har du själv för storlek på kläder och fötter?
Jag har storlek 38 men är rätt så kort och på fötterna har jag storlek 36
4. Är du nybörjare, medel eller avancerad på sömnad/stickning/virkning?
Jag är nog medel på att sy och inte ens nybörjare på sömnad och stickning.
5. Någon annan hobby eller stort intresse?
Jag läser mycket, älskar att baka och laga mat
6. Vilken typ av tyg/garn föredrar du?
Jag gillar retrotyger väldigt mycket annars tycker jag om "sköna" tyger (inte stickiga eller kliiga)
7. Är du allergisk mot något?
Pollen och pälsdjur
8. Vad är dina favoritfärger? Finns det några färger du absolut inte gillar?
Brunt, rosa, grön, gul:Lisatn är lång men mina barn föredrar rosa..
9. Vad läser du för typ av böcker?
Just nu blir det mest thrillers och kriminaler när jag får tid
10. Prenumererar du på någon sy/sticktidning?
Nej, men köper ofta Ottobre barn
11. Nytt eller second hand?
Både och
12. Pojk/flick eller unisex?
Det är nog mest flickigt som gäller i mitt hem
13. Vilka material gillar du eller ogillar du?
På rak arm kan jag bara komma på att jag inte gillar ull
14. Vilket litet pysseltillbehör skulle du behöva?
Lite fina band eller annat pynt att sätta på kläder
15. Skulle du vilja ha 1m tyg eller en pocketbok i ditt hemlispaket?
! meter tyg helt klart
16. Är det något särskilt mönster du letar efter?
Träningsbyxor för män i storlek large
17. Bor du i hus eller lägenhet?
Parhus
18. Något tillbehör du behöver?
Nåldyna, kanske en liten sax
19. Kaffe eller te?
Kaffe, dricker kopiösa mängder kaffe



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar