onsdag 8 december 2010

julklänningar

Jag blev inspirerad av en klänning från PoP, och provade att göra en egen variant. Första är sydd av en gammal jeansklänning aom aldrig använts. Fodrad med ett rött tyg som fanns hemma och en liten hjärtapplikation. Mönstret är mitt eget och jag är nog mycket nöjd:)
Den andra syddes i en jeanschambray från SoS, samma foder som tidigare men nu la jag till en ficka med zikzakband som dekoration. Lite mer julkänsla tycker jag. Båda är i storlek 92.
Så sist ut en liten retro julklänning. Eget a-klänningsmönster och tyg från gömmorna, även här blev det zikzakband som pynt.Den skulle ha varit i mellans storlek men av någon mystisk orsak klippte jag till den i 74.. Kan det vara en omedveten babyönskan här ;)

2 kommentarer:

  1. MUMS, vad underbart söta, jag vet vilken inspiration du fick, för jag har oxå sett den klänningen men tro mig dina är ännu finare!

    SvaraRadera