fredag 14 januari 2011

Inte alltid så lätt..

Ibland så går allt fel, jag var nära att ge upp hoppet om att få klart den här klänningen. Det började med att jag klippte ut fram och bakstycket i olika storlekar... Bakstycket var säkert 2 nummer mindre och självkart hade jag inte mer tyg :(
Sen strulade overlocken, den nedre gripartråden hamnar på helt fel ställe och när jag äntligen lyckas sy ihop den upptäcker jag att blixtlåsets ena sida är nästan 2 cm högre upp än den andra.Men efter mycket trixande är jag ändå ganska nöjd, klänningen är kort men fullt användbar,jag kanske borde kalla det för tunika eller blus istället ;)
Mönstret är från ottobre, manchester och spets kommer från svärmor och det fina dekorationsbandet har jag fått av en väninna i Tyskland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar