måndag 7 februari 2011

Helgens symaraton

Jag har passat på att sy en massa i helgen, stor har fått influensa så jag anar att resten av oss snart däckas också.. Så det gäller att sy medans man kan ;) Först ut är underkläder till stor. Trosorna är i ottobres mönster, mycket populärt här hemma och linnet är ett omgjort t-shirt mönster. Den är inte sned alls utan det är fotografen (jag) som inte är så duktig..Så lyckades jag färdigställa en kortare tunika till mig själv, mönstret är ett omgjort klänningsmönster från 68. Har inte helt lyckats förminska den till rätt storlek än men den blir nog använd i sommar ändå :)
Så blev det 2 tunikor till småtjejerna, mönster från senaste ottobre. Minis tunika är sydd i tyger från stof2000.

Och mellans i tyger från stoff och stil. Jag är jättenöjd med resultatet, skulle kunna tänka mig en i min storlek;)
Så tillsist blev gjorde jag klart en pyamasöverdel. Den är från en engelsk bok om barnkläder och storlekarna måste vara vansinnigt stora. Den skulle passa på mini men är lite för stor på mellan..
För att göra den lite roligare så sydde jag dit en applikation. Får se om det kommer ett parpyamasbyxor till den någon gång,

3 kommentarer:

  1. Herregud vad söta, pyjamas som dessa vill jag sova i, sheet vad snygga aplikationer du gör!

    SvaraRadera
  2. Vad du har hunnit sy mycket under en helg!
    Applikationen var superfin!! Och alla tunikorna var jättesnygga! Fickorna på tunikorna till dina tjejer var ursöta!

    SvaraRadera
  3. Ojoj, imponerande på en helg!
    Väldigt fint var det också!

    SvaraRadera