torsdag 3 februari 2011

test och ny kompis

Jag har planer på att sy en massa klänningar åt mig själv till sommaren så nu jobbas
det hårt här även om det inte märks på bloggen.Testar olika modeller med varierande framgång. Den här bruna är en av de mindre lyckade. Trots noggrann mätning blev den alltför stor och modellen är inte den bästa för mig.
Denhär modellen är jag väldigt nöjd med, tycker mycket om empireskärningen under bysten. Använde ett gammalt påslakan att provsy i, det ger kanske lite nattlinne känsla men jag kommer nog att använda den ändå :)
Som hjälp har jag fått en egen docka av min käre far :) Jättekul att drapera tyg och prova olika saker. Tyvärr har jag märkt att hon är lite bredare än mig så när plaggen är ihopsydda kan jag inte få dem på henne längre..

2 kommentarer:

  1. Nejmän, nu har vi två systrar dockor hemma! Så kul!, jag vill behålla min, ibland tycker jag att hon kunde ha varit din, men så har du skafat egen kompis, BRA! Pappa är ju bäst! JAg vill gärna sy åt mig, men är så fegis, du är alltså superduktig och modig, keep on!

    SvaraRadera
  2. Hej! Tack för din kommentar och roligt att ha hittat hit! Vad är det för modell du blivit nöjd med, har du ritat den själv?

    SvaraRadera