tisdag 5 april 2011

molnmatchning

Ja, jag vet att vissa tycker att syskon matchning är hemskt men jag kunde inte låta bli :) Det är ju så fint och sommrigt med molntyget :) Första klänningen är till mini, en enkel ärmlös modell från ottobre. Stor fick också en en ärmlös klänning, tycker det här är en fin modell på lite större tjejer.
Men det är den här t-shirt klänningen jag är mest nöjd med. Egengjort mönster och första gången jag vågat sy fusk flatlocksöm! Oj vad jag ska göra det ofta nu ;)
Alla är kantade med vit jersey från ohlssons tyger fållade med rullfåll, också något jag oftare ska göra. Nu får sommaren komma!!

2 kommentarer:

  1. Härlig syskonmatchning! Jag gillar när plaggen matchar varandra på nåt sätt men ändå är olika och är sina egna, då är syskonmatchning som bäst! Jättesnygga alla tre klänningarna!

    SvaraRadera
  2. Hur hör du din fusk flatlocksöm?

    SvaraRadera