torsdag 28 april 2011

nysytt av nytt tyg

Gjorde en beställning hos liandlo och fick hem massa fina tyger :) Trist nog har jag så mycket pollenallergi att orken att sy inte riktigt finns.. Men lite har jag orkat iallafall, först ut en klänning till stor. En enkel sommarklänning med vidd, lite puffärm och en smula rynk i halsen.
En slags linneklänning till mini blev det också, tuffade till den med svart i hals och armringning. Rullfåll på båda 2, jag tycker det går snabbt och smidigt att göra så men har märkt att tyget har en tendens att rulla upp sig efter ett tag. Ska det bli så?
Mini fick också ett par svarta haremsbyxor att matcha med men dem fick jag ingen seperat bild på. Får se om de kan fastna på bild efter tvätt. Jag var lite tveksam till denna modell men hon älskade dem:)

2 kommentarer:

  1. Snyggt!! Tufft med den ärmlösa klänningen med svart till.
    Vad fint Tummelisatyget var, själv väntar jag fortfarande på mitt...(men har du fått ditt borde väl mitt också dyka upp snart!)
    jag har inte märkt att mina rullfållar rullar upp sig efter ett tag. Har iofs inte gjort så många. Men det kanske beror på att jerseyn gillar att krulla sig. Har du testat att justera inställningarna för rullfåll på maskinen.

    SvaraRadera
  2. Mycket snyggt du gjort :o)

    Tips från en allergiker till en annan - drick björksav. Har tidigare fått både sprutor o tabletter, men numera dricker jag bara björksav.

    SvaraRadera