onsdag 15 juni 2011

Sommarkläder till mig

Jag är i desperat behov av en större garderob och särskilt sommriga plagg. Här använde jag mig av ett ottobre barn mönster. Mätte noga och beslutade att den största storeken skulle passa någorlunda, lite tight över bysten kanske. Men så fel jag hade, den blev superstor istället... Så det var bara att sprätta och förminska men tillsist blev det ganska bra. Tyget kommer från en liten syaffär i märsta. Sen slaktade jag en gammal favvo t-shirt som blivit så tunnsliten att den nästan var genomskinlig. Gjorde en del förändringar på samma gång, bla lade jag till dragsko i sidosömmarna nedtill. Till nästa gång ska jag försöka att komma ihåg att göra dragskon mycket längr för mer rynkeffekt.


Annars är jag väldigt nöjd med den, den sitter bra och känns sommrig och fin. Roligt också med ett mönstrat tyg till mig själv.



1 kommentar:

  1. Åh så fina! Jag har skickat klänningen till mini, puss tilll alla!

    SvaraRadera