onsdag 1 juni 2011

Blandad kompott

Här var det prickar i mängder, singoallatunika och haremsbyxor med smock i midja och benslut. Tyget till byxorna har jag fått av en väninna, älskar färgen och tyget till tunikan har jag köpt av en tjej från vi sytokar, fb-gruppen.


Det var ju inte meningen att hon skulle ha plaggen ihop men mellan har en egen vilja ;) Älskar den här byxmodellen sval och skön och med lagom häng.


Samma slags byxor men med mudd i bensluten, praktiskt eftersom man kan ha dem som både långbyxor och kortbyxor om man viker upp mudden. Tunikan är sydd i det underbara deertyget, mönstret är ett omgjort ottobremönster.


Jag sydde dubbla varv med rullfåll föratt det skulle synas ordentligt, hoppas att det håller sig snyggt.

Så till sist en tröja till mini, aptyg från ohlssons och mönster från ottobre. Jättekul att sy med dragsko i sidan, gillar verkligen den här modellen.










6 kommentarer:

  1. Härliga plagg! Deer-tyget är ju bara såå sött!
    Du har en award hos mig =)

    SvaraRadera
  2. Den prickiga kombinationen blev riktigt läcker! Jag gillar prickar!

    SvaraRadera
  3. Oj så många snygga plagg!! Och vad fint de ser ut att passa tjejerna!
    Smockbyxorna är ursnygga! Såna skulle man ju vilja ha själv...

    SvaraRadera
  4. Tack för awarden söta du.
    Jättefint deer-set. Var har du hittat den underbara lila tyget till?? Har en bit deer som väntar på att bli något.

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig blogg! Söta kläder, gillade idén om att ha dragsko i tröjan, kanske ska prova det!

    SvaraRadera