lördag 9 juli 2011

sommar och sol

Så blev det äntligen varmt igen :) Härligt med en ursäkt att sy lite mer till mig själv.. Linne sytt i det härliga bunnytyget från strömming, mönster från ottobre. Stortjejen blev lite snopen när hon insåg att det var till mig och inte henne ;)

Såklart behövde jag matchande shorts till det. Eget mönster och tyg inköpt någonstans i Danmark. De blev tyvärr lite för stora, får se om jag orkar göra något åt det


T-shirt till mini, mönster från sömnadsmagasinet och tyg från rosa huset i borlänge. Bilden gör den inte rättvisa utan den är mycket finare på. Gillar dragskon i ärmarna.



Och så ett par shorts att matcha med, tyvärr blev även dessa lite för stora så nu är det mellan som använder dem istället. Eget mönster och tyg från Danmark.

1 kommentar:

  1. Vad kul med ett sommarset till dig själv! Och vad snyggt det blev! Även setet till din minsta blev snyggt! Dragskon i ärmarna känns somrigt! Liksom den vita mudden på shortsen, härligt!
    Kepsmönstret kommer från början från sömnadsmagasinet, och sen har jag gjort några ändringar. Vet inte om just det numret går att få tag i, men hojta till annars om du vill ha mönstret!

    SvaraRadera