tisdag 31 januari 2012

muddjeans och tuffa tåg till mamman

Mellan fick nya jeans i en egengjord modell med fickinspiration från mina dieseljeans. Jag orkade inte sy riktig gylf på därför är de lite pösiga. Rosa muddar på benen, rosa knappar och rosa stickningar såklart, man gör det som krävs för att bli poppis ;)
Det här linnet har redan blivit en stor favorit hos mig, ska sy massor till våren har jag tänkt. Mönstret är eget och tyget finns bla att köpa på jofotex.
Här har vi en annan sort, tyvärr räckte inte tyget utan jag fick "klippa och klistra", övre bakstycket är en brun jersey men det funkar ändå :)

2 kommentarer:

  1. Vilka snygga linnen! Önskar jag kunde få till ett mönster till mej själv!!

    SvaraRadera
  2. Ja, det är mycket man får göra för att vara populär hos de små! Men byxorna blev kanonfina, gillar de rosa detaljerna och fickorna!

    SvaraRadera