söndag 5 februari 2012

Triss i klänningar

Jag fick 2 jättefina mönsterböcker i julklapp av min mamma, bla boken "10 famouus frocks". Till nyår så sydde jag Diana Ross klänningen. Enkel i snitt men med roliga detaljer, som slits i ärmarna och en "keyhole" urringning i fram. Ni får ursäkta att klänningen är så skrynklig...Jag blev faktiskt väldigt förtjust i den, klänningen sitter bra och var snabbsydd :) Ser mycket roligare ut på mig än dockan men ni får stå ut ;)
Så sydde jag "Farrah Fawsett" klänningen en wraparoundklänning. Många fina detaljer som kragen och detaljerna vid ärmarna.

Sist har vi en enklare kort tunika/klänning där mönstret kommer från Sydilla. Jag tycker den ser lite oformlig ut på min docka, i verkligheten är den väldigt nätt och söt. Måste bara hitta tjockare oranga strumpbyxor att matcha med :)

1 kommentar: