söndag 12 februari 2012

Gott och blandat

Underbara violer från Znok till stora tjejen. Provade ett nytt mönster från ottobre, den satt bra förutom längden på ärmarna som var aningen för korta..Även den här modellen kommer från ottobre. Jag gillade ärmarna som rynkas med smock på den, blev lite speciellt. Så fick jag äntligen använda en av applikationerna jag köpt från Nesia, jättesött tyckte min lilla 6åring :) Hjärttyget kommer från Jny.
Självklart behövde hon en kjol som matchade. Det blev en enkel variant i jersey från michas med ett vävt kantband med spets från Nesia.
Den här klänningen sydde jag i somras men den har knappt blivit använd eftersom jag inte hade en tröja som passade till. Äntligen har jag tagit mig i kragen och sytt en, samma modell som mellantjejens men utan muddar i ärmslut. Tyget är från SoS och är jättefint men svårt att ta en bra bild på så ni får tro mig när jag säger att det är väldigt sött ihop det här :)
Och tillsist blev det en prinsessklänning, den kommer nog inte få stanna hemma hos oss. Har lite planer för den.. Den är sydd av en kompis gamla balklänning och massa velourstuvar. Hade önskat att jag hade massa paljetter, pärlor och annat krimskrams bara ;)

3 kommentarer:

  1. Turkost och rosa är så fint ihop! Prinsessklänningen var riktigt fin!

    SvaraRadera
  2. Jättesnygga kläder! och princessklänningen var helt underbart söt!!

    SvaraRadera
  3. du har en award att hämta i min blogg http://frokenfrack.blogspot.com/2012/02/gott-och-blandat.html

    SvaraRadera