torsdag 15 mars 2012

I väntan på våren

Nu har snön äntligen börjat smälta och jag inser att det är hög tid att börja med vår och sommargarderoben till tjejerna. Jag har massa vävda tyger som väntar på att bli använda så jag har passat på att sy några blusar.
Först ut är en blus i aptyg från SoS, mönster från sömnadsmagasinet. Den har söta detaljer som smock och knappslåEn i samma modell men större till mellantjejen.
Till stor blev det en annan version, mönster från sömnadsmagasinet men ganska omgjort. Hon gillar den men tycker att rychet vid knappslån gör den väldigt prudentlig ;)
Och så min lapptäckspremiär!! Känner mig jättenöjd men vilket pilljobb. Stor ska få den här, dessutom har hon beställt matchande kuddar..

2 kommentarer:

  1. Vilka fina blusar, gillar den översta modellen jätte mycket.
    Åh lapptäcket, vilket jobb. Wow!

    SvaraRadera
  2. Underbara blusar! Och du har gjort ett otroligt fint lapptäcke! Förstår att hon vill ha kuddar också!

    SvaraRadera