måndag 26 mars 2012

Barnkläder

Barnen har länge tjatat om att få varsin OP så jag gav upp och sydde en till stortjejen. Rosa lurvtyg, namnet i glitter och det härliga fétyget som luvfoder gjorde att den blev en stor hit.
Mönstret kommer från sömnadsmagasine toch är lite smalare än jag är van vid. Nu är det alltså bara 2 kvar att göra ;) Båda ärmarna är lika stora, det är jag som tagit en knäpp bild bara..
Så var det discodax, självklart ska man ha nya kläder då! Svart Tingeling t-shirt med rullfåll i ärmar och fåll och en väldigt volangig kjol till. Mellan har satt på sig kjolen bak och fram så det ser lite knasigt ut med sömmen mittpå.
Kofta till stor har jag också fått sytt, härligt klövertyg från pärlemorknappar och dekorationsssömmar med cp´n.
Och så en liten sommarklänning till mini, jag älskar svamparna ihop med de röda prickarna :)
Mönstret kommer från ottobre och det kommer snart fler varianter av denna klänning :)

2 kommentarer:

  1. Underbart fint!
    Hon var verkligen redo för disco, så söt!

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Jättefin klänning! Färgerna och mönstren passar verkligen ihop bra!
    Vet du vilket nummer av Ottobre detta mönster var i? :-)
    Mvh Jenny

    SvaraRadera