söndag 31 januari 2010

kläder och tvillingnål..









Jag kom på att jag ju kunde visa klæderna som var med på møssinlægget. Alla tjejerna fick varsin långärmad tunika med tillhørande tights. Storasysters tunika blev dock annorlunda etersom tyget inte räckte till. Den har inte blivit fotad än . Mini fick dessutom en ärmløs tunika med huva. Føratt pigga upp den så fodrade jag huvan med ett vilt mønstrat tyg. Det syns inte på bilden men det blev riktigt bra. Måste komma ihåg att det är dags att byta storlek på det jag syr till henne.
Just det, till huvtunikan skulle jag använda tvillingål när jag sydde. Det gick INTE bra!!! Hur jag än førsøkte så trasslade trådarna ihop sig och jag var tvungen att repa upp och gøra om. Fållningen som borde tagit 10 minuter tog istællet 2 timmar!!! Jag førstår inget, kan det vara så att min maskin inte är gjord føratt använda sån nål? Jag har en Janome sewist, 521 om det är någon som känner till den. Råd mottages med tacksamhet.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar