tisdag 26 januari 2010

tredje gången gillt

Ett sista inlägg innan jag før førsta gången ska prøva sy en klänning med blixtlås... Lite läskigt känns det men man måste ju lära sig. Passande nog(eller inte) ska det bli en julklänning, hmmm.. Jaja, det kommer ju fler jular och alltid är det någon av tjejerna som kan ha den.

Nu doftar huset av pecanpaj, maken är ute och snickrar, barnen sover och jag får sy i lugn och ro. Kan livet bli härligare?

Det här är førsta plagget jag sytt efter mønster, det ær ett gammalt 60-talsmønster fyndat på tradera precis som det härliga tyget. Jag tyckte att det gick bra att sy men på bilden har jag inte sytt nedre kantbandet än. Stora tjejen gillade den men tyvær är den redan lite før liten på henne. Ska se om jag hittar någon livebild på den senare.

Nåja, nu ska jag ge mig ikast med blixtlåset

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar