måndag 6 september 2010

Hjärtan till mina hjärtan


Den här velouren har legat ett tag och ropat på att få bli något fint. Till att börja med blev det en tunika till mini, jag skulle nog hellre vilja kalla den en klänning men den är kanske lite för kort för det. Mönstret kommer från sömnadsmagasinet men jag har gjort lite småändringar, bla så så satte jag mudd i halringningen och ärmsluten. Den fina halsduken hon har har min morfars syster stickat till henne. Tyget kommer från miniskunk.

Så blev den en enkel tröja till stor, meningen är att hon ska ha den under kortärmade klänningar och tunikor. Föratt piffa upp den lite så klippte jag ut hjärtan och strök fast. Mönstret till tröjan kommer också från sömnadsmagasinet, tyget från tradera och "glitterfolien" är köpt i märstas syaffär.

1 kommentar:

  1. Det är så fint det där hjärttyget! Passar bra nu till hösten! Och fina kläder också!

    SvaraRadera