tisdag 28 september 2010

myshöst


Nu är hösten här på allvar, ute i gräset ligger ligger frosten kvar långt in på dagen. Brrr, ska erkänna att jag är lite frusen av mig trots att jag är Islänning ;)
Men då kan jag ju iallafall passa på att sy mjuka mysiga höstklänningar åt barnen.
Klänningen till mellan är inspirerad av minis hjärttunika, förstorade bara mönstret, och tights som matchar. Till stor gjorde jag ett eget mönster. Det gick väl hyfsat bra, lite ändringar till nästa gång tror jag.
Den lila velouren kommer från svärmor och all annan velour från stoff och stil.

3 kommentarer:

  1. Gud så söta, och mysiga, och inte alls tråkiga fast vädret är inte det man gillar mest!

    SvaraRadera
  2. Tack för din gulliga kommentar! Vad glad jag blev:-)
    Vilka jättesnygga och höstmysiga plagg du gjort! Den blommiga klänningen var superfin i modellen med rynk fram. Och vad söt din dotter är.

    SvaraRadera