tisdag 17 maj 2011

ugglor och annat

Ugglor i mossen, nej, här har vi dem i träden;) Fick ju hem så fina tyger från znok och här är det stor beställde av mig. Mönstret kommer från ottobre occh sidorna hänger ned lite lagom trendigt. Grönt och rosa är hennes favoritfärger så då passade jag på att sätta rosa muddkant föratt få pluspoäng..Jag provade ett mönster från en japansk bok, lite ändringar blev det men åh så nöjd jag är!

Det är alltså blusen som är från boken, jag la till öppningen i fram, kantbandet och knytbandet i bak. Tygerna kommer från SoS och panduro.




Kjolen fick jag inspiration till från ottobre men jag använde mig av stors gamla jeans och sydde på volanger. Fickorna fick vara kvar och sys på den övre volangen. Tyvärr är den lite för stor i midjan för min lilla smalis.












4 kommentarer:

  1. Jättesöta allihopa, älskar japanska blusen med sprunden och vingar, ja vingar är jag! Den klänningen du gillar är din, så fort jag får den tbk. den lämnades som arbetsprov i Malmötillskärareakademin och nu ska jag på intervju, wish me luck!

    SvaraRadera
  2. Jättesnygga alla tre!!
    Kjolen blev jätteläcker! Och snygg blus till!

    SvaraRadera
  3. Jättesnyggt - alltihop!

    SvaraRadera
  4. Vilka fina sommarkläder! En sån där uggletunika skulle jag ju själv kunna ha :-)
    Lotta

    SvaraRadera